Konffa partneriksi Jyväskylään

17.04.2014

Konffa vahvistaa uutena partnerina Jyväskylän alueen kokouselinkeinon tietotaitoa ja laajentaa kokousalan verkostoaan. Jyväskylä Convention Bureaun (JCB) tarkoituksena on yhteistyökumppaniensa kanssa lisätä kongressien ja suurkokousten määrää Jyväskylässä, ja sillä tavoin tuoda satoja tuhansia lisäeuroja Jyväskylän alueelle.   

Jyväskylän Convention Bureau partnereineen tavoittelee tämän vuoden toimenpiteillään vähintään kolmea suurkokousta, joiden osallistujamäärä lähentelee yhteensä tuhatta kokousosallistujaa. Käytännössä tämä tarkoittaa noin 920 000 euron kongressituloa alueelle. Jyväskylän kokousmarkkinointia hoitava Jyväskylä Convention Bureau (JCB) on viime viikolla kutsunut valtakunnallisen kongressitoimisto Konffa Oy:n yhteistyöverkostoonsa. ”Näkemyksemme mukaan Konffa tuo mukanaan uutta potentiaalia, vahvaa asiantuntemusta kokouspalvelualalta ja tuoretta näkemystä tavoitteidemme saavuttamiseen”, sanoo kongressipäällikkö Jaana Ruponen. Palvelupaletti on Jyväskylässä erinomaisessa kunnossa, mutta valtakunnallisen tason kokouspalveluasiantuntijalle todettiin verkostossa tarve jokin aika sitten.

Yhteismarkkinoinnin pääperiaate markkinoida palveluita tasapuolisesti toteutuu parhaiten fokusoiduissa strategiassa ja markkinointitoimenpiteissä, kohderyhmissä sekä alan sisäisissä verkostoissa, jotka useimmiten ovat sidoksissa alan toimijoiden henkilökohtaisiin suhteisiin. Konffa vahvistaa tätä verkostoa entisestään osallistumalla markkinointitoimenpiteiden toteuttamiseen sekä pyrkimällä tuomaan Jyväskylään uusia potentiaalisia kokousasiakkaita alueen ulkopuolelta.

”Jyväskylän vetovoimaiset kokousmarkkinat ovat kiinnostaneet meitä jo jonkin aikaa. Haemme nyt kasvua koko Suomessa, ja Jyväskylä tarjoaa siihen oivalliset mahdollisuudet”, toteaa Konffan toimitusjohtaja Pia Hanski. Jyväskylän erinomainen infrastruktuuri kokousten järjestämiselle erinomaisine tiloineen ja majoituksineen helpottaa Hanskin mukaan kokousjärjestäjiä päätöksenteossa, myös alueen yleinen kustannustaso on houkutteleva. Yliopistokaupunkina Jyväskylä tarjoaa otollisen maaperän ja sisältöä tieteellisiin tapahtumiin sekä erittäin kompaktin kokonaisuuden liittopäiville ja muille järjestökokouksille. Hyvän ulospäin suuntautuvan markkinoinnin ja viestinnän avulla uusia asiakkuuksia voidaan hyvin saavuttaa. ”Kokemukseni mukaan Jyväskylän alueen kokouselinkeino puhaltaa yhteen hiileen ja saa tuloksia aikaan suunnitellulla operatiivisella toiminnalla. Tällaiseen tiimiin on hienoa voida tuoda omaa osaamistaan mukaan”, iloitsee Hanski.

MEK:n (FCB) Taloustutkimuksella teettämän tutkimuksen mukaan Jyväskylän osuus koko Suomen kansainvälisestä kongressimarkkinasta vuonna 2013 oli 5 % luokkaa, joka on samaa tasoa Vaasan kanssa. Prosentuaalisen määrän kasvattaminen on mahdollista hyvällä suhdetoiminnalla ja proaktiivisella toiminnalla. Ehdoton enemmistö kokouksista pidetään pääkaupunkiseudulla Helsingissä ja Espoossa, jotka nappaavat kongressien kokonaismäärästä peräti 56 %.

www.jcb.fi